Vyhľadávanie > Odborné články > Odmeňovanie > Pracovný čas, prekážky v práci
59 výsledkov
Dátum publikácie: 13. 10. 2021
Autor: Ing. Martina Švaňová
Právny stav od: 1. 1. 2021

Ak ešte len začínate so mzdami, pripravte sa na množstvo povinností a dodržiavanie termínov, ktoré súvisia so mzdovým účtovníctvom. Spravidla však pôjde o opakujúce sa činnosti u každého zamestnanca. V tomto článku si rozoberieme povinnosti, ako aj lehoty na ich dodržiavanie, ktoré súvisia s predzmluvnými vzťahmi, so vznikom pracovného pomeru, so spracovaním miezd a so skončením pracovného pomeru.

Dátum publikácie: 13. 10. 2021
Autor: Ing. Martina Švaňová
Právny stav od: 1. 1. 2021

Prehľadná schéma a tabuľka týkajúca sa povinností pri vzniku zamestnávateľa, aké údaje o zamestnancovi je potrebné evidovať, povinnosti zamestnávateľa pred uzatvorením pracovnej zmluvy  či splnenie informačnej povinnosti z hľadiska GDPR.

Dátum publikácie: 13. 10. 2021
Autor: Ing. Martina Švaňová
Právny stav od: 1. 1. 2021

Prehľad povinností zamestnávateľa pri nástupe nového zamestnanca, ako napr. uzatvorenie zmluvy o spracúvaní osobných údajov, registrácia zamestnávateľa do registra platiteľov poistného do zdravotnej poisťovne, registrácia zamestnávateľa na daňovom úrade, založenie osobného spisu...

Dátum publikácie: 13. 10. 2021
Autor: Ing. Martina Švaňová
Právny stav od: 1. 1. 2021

Aké doklady musí nový zamestnanec predložiť k spracovaniu miezd a k ich posúdeniu pre mzdového účtovníka, aké doklady potrebuje mzdový účtovník od zamestnávateľa; postup mzdového účtovníka pri mesačnom spracovaní a povinné výstupy mesačné, štvrťročné a ročné.

Dátum publikácie: 13. 10. 2021
Autor: Ing. Martina Švaňová
Právny stav od: 1. 1. 2021

Výkazy do Sociálnej poisťovne: Mesačný výkaz poistného a príspevkov zamestnávateľa a Výkaz poistného a príspevkov, Evidenčný list dôchodkového poistenia a výkazy do zdravotných poisťovní.

Dátum publikácie: 13. 10. 2021
Autor: Ing. Martina Švaňová
Právny stav od: 1. 1. 2021

Všetko potrebné, čo treba pri skončení pracovného pomeru z pohľadu mzdového účtovníka urobiť.

Dátum publikácie: 18. 3. 2021
Autor: JUDr. Mgr. Eva Tináková, PhD
Právny stav od: 1. 1. 2021

Aké sú práva a povinnosti zamestnávateľa pri nariaďovaní pracovnej pohotovosti mimo pracoviska? A naopak, aké práva garantuje Zákonník práce v súvislosti s výkonom pracovnej pohotovosti zamestnancom? Na uvedené otázky sa pokúsime priniesť odpovede v tomto článku analýzou príslušných právnych predpisov, ako aj domácej a zahraničnej judikatúry.

Dátum publikácie: 18. 3. 2021
Autor: JUDr. Mgr. Eva Tináková, PhD
Právny stav od: 1. 1. 2021

Právne vymedzenie pojmov „pracovná pohotovosť“, „nevyhnutné úlohy“a a legálne vymedzenie pojmu pracovisko a iné miesto než pracovisko.

Dátum publikácie: 18. 3. 2021
Autor: JUDr. Mgr. Eva Tináková, PhD
Právny stav od: 1. 1. 2021

V odôvodnených prípadoch možno pracovnú pohotovosť nariadiť v čase mimo rámca rozvrhu pracovných zmien a nad určený týždenný pracovný čas aj na dobu, počas ktorej zamestnanec nepracuje, lebo je sviatok.

Dátum publikácie: 18. 3. 2021
Autor: JUDr. Mgr. Eva Tináková, PhD
Právny stav od: 1. 1. 2021

V závislosti od toho, či zamestnanec počas pracovnej pohotovosti prácu aj vykonával, rozlišujeme aktívnu časť pracovnej pohotovosti a neaktívnu časť pracovnej pohotovosti. Pracovná pohotovosť môže prebiehať na pracovisku alebo mimo pracoviska.

Partner

Nastavenie súborov cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou prosíme o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie vašich preferencií. Ďakujeme.

Viac informácií.