3 výsledky

Zobraziť filtreSkryť filtre

Dátum publikácie: 10. 6. 2019
Autor: JUDr. Jana Kňazovická
Právny stav od: 1. 7. 2003

Na plnenie svojich úloh, konkrétne na prepravu tovaru v rámci krajín Európskej únie i mimo nej služobným motorovým vozidlom – dodávkou do 3,5 t – zamestnávateľ plánuje prijať zamestnanca – vodiča. Aké povinnosti v súvislosti so vznikom jeho pracovného pomeru vyplývajú zamestnávateľovi z právnych predpisov?

Dátum publikácie: 12. 11. 2018
Autor: Ing. Nadežda Cígerová
Právny stav od: 1. 1. 2012

Bude sa časový posun zohľadňovať oproti stredoeurópskemu času aj v prípade, že zamestnanci vycestovali do Vietnamu s medzipristátím v Dubaji?

Napr. na letenke majú uvedené:

odlet z Vietnamu do Dubaja - 21. 8. o 15:00 hod. (miestny čas vo Vietname)

prílet do Dubaja - 21. 8. o 19:00 hod. (miestny čas v Dubaji)

odlet z Dubaja do Rakúska - 21. 8. o 24:00 hod. (miestny čas v Dubaji)

prílet do Rakúska - 22. 8. o 04:00 hod. (miestny čas v Rakúsku - stredoeurópsky čas).

Má sa zohľadniť pre účely výpočtu stravného čas odletu lietadla z Vietnamu do Dubaja podľa letového poriadku v tom zmysle, že momentom odletu je už v krajine príletu? Je nutné uvedené prepočítavať na stredoeurópsky čas (9 hod.)?

Dátum publikácie: 6. 8. 2014
Autor: JUDr. Katarína Bystrická (www.pravnecentrum.sk)
Právny stav od: 1. 7. 2003
Právny stav do: 31. 12. 2016

Vodič nákladného automobilu je vysielaný na služobnú pracovnú cestu, v rámci trvania ktorej musí podľa Nariadenia európskeho parlamentu č. 561/2006 dodržiavať tzv. povinné bezpečnostné prestávky. Čas trvania týchto bezpečnostných prestávok sa považuje za výkon práce tohto zamestnanca, a teda má byť platený?

Partner

Nastavenie súborov cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou prosíme o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie vašich preferencií. Ďakujeme.

Viac informácií.