Dátum publikácie:29. 6. 2021
Ak ste začínajúci živnostník, určite je pre vás najlepšie začať podnikanie hneď spolu s využívaním digitálnych fakturačných programov. Ale aj pre tých už zabehaných platí, že nikdy nie je neskoro prejsť z manuálu v exceli na automat v digitálnom programe.
Automatizácia a prehľad
Fakturačné programy výrazne uľahčujú prácu. Získate tým nielen automatizovaný prehľad, ale napríklad aj automatické párovanie úhrad s faktúrami. Stačia na to aj úplne obyčajné a základné funkcionality bežne dostupných fakturačných programov. A nemusí to ani predstavovať výrazné navýšenie výdavkov.
Fakturačné programy umožňujú okrem iného vytváranie vlastného dizajnu faktúr, no hlavne strážia správne číslovanie faktúr podľa nastaveného číselného radu a automaticky doťahujú všetky už raz vložené údaje. Predídete tým prípadnému zmätku a chybám spôsobeným manuálnym spracovaním v exceli či vo worde.
Ako na to
Postup pre prvé použitie je veľmi jednoduchý:
- zadáte svoje fakturačné údaje
- zadáte fakturačné údaje odberateľa
- nastavíte si číselný rad faktúr, napr. 2021001
- zvolíte si formát variabilného symbolu – ten tvoria iba čísla a zvyčajne je rovnaký ako číslo faktúry
- zadáte svoje číslo účtu v tvare IBAN, na ktoré zákazník uhradí faktúru
- zvolíte dátum vystavenia a dátum dodania
- nastavíte dátum splatnosti podľa potrieb, maximálne však 60 dní
- zadáte názov položky, ktorú idete fakturovať spolu s množstvom a mernou jednotkou a tiež cenu za mernú jednotku
- uvediete prípadnú zľavu, ak ju zákazníkovi poskytujete
Navyše, do faktúry si viete pridať aj ďalšie položky podľa aktuálnych potrieb a možností programu. Môže to byť napríklad vaše logo a podpis, čo určite zvyšuje profesionalitu a má to pozitívny vplyv na vnímanie vašej značky v očiach zákazníka.
Získajte fakturačný program na rok zadarmo
Vďaka mnohým iniciatívam Tatra banky v oblasti podpory podnikania vznikla aj jedinečná spolupráca banky s partnerskými poskytovateľmi digitálnych fakturačných programov. Ak si teraz založíte nový ŽivnostenskýúčetTB, môžete si vybrať jedného z poskytovateľov – Trovi, Kros, Accai alebo Super faktúra – a fakturačný program budete mať na 12 mesiacov bez poplatku.
Nový Živnostenský účetTB majú teraz podnikatelia v Tatra banke na 12 mesiacov bez poplatku za vedenie automaticky a po uplynutí tejto doby tiež za predpokladu, že na účet bude chodiť každý mesiac aspoň 500 EUR bezhotovostne.
Akcia na poskytnutie fakturačného programu na 12 mesiacov bez poplatku trvá už len do 4.7.2021.
Živnostenský účet bez poplatku
