Všeobecná časť
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len „návrh zákona“), sa predkladá ako iniciatívny materiál na základe Národného programu reforiem SR 2014, schváleného vládou SR uznesením č. 195 z 23. apríla 2014 (NPR 2014).
Návrh zákona v čl. I v zákone č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov upravuje inštitucionálne zriadenie Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len „ústredie“) a úradov práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len „úrad“) tak, ako vyplýva z časti 4.3.1. Zamestnanosť NPR 2014, v ktorej sa uvádza: „Inštitúcie služieb zamestnanosti budú modernizované a posilnené so zreteľom na usmernenia politiky zamestnanosti. Zámerom je najmä prehodnotiť systém inštitúcií služieb zamestnanosti, efektivitu ich riadenia tak, aby výsledkom bola vyššia flexibilita a kapacita poskytovaných personalizovaných služieb zamestnanosti. Opatrenie bude orientované aj na obmedzenie inštitucionálnych nedostatkov. V prvom kroku (obdobie 2014 – 2015) v rámci reformy ESO sa generálne riaditeľstvo aj pobočky úradov práce integrujú do jedného subjektu. Zmena riadenia umožní Ústrediu práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVR) lepšie riadiť úrady práce a ich personálne obsadenie.“.
Zároveň reaguje aj na Návrh odporúčaní Rady EÚ k NPR 2014 a na stanovisko Rady k Programu stability Slovenska na rok 2014 (EK zverejnila návrh predmetných odporúčaní 2. júna 2014), podľa ktorých okrem iného slovenská verejná správa aj naďalej zaostáva, pokiaľ ide o kvalitu a efektívnosť. Pretrváva vysoká fluktuácia zamestnancov spojená s politickým cyklom a slabé riadenie ľudských zdrojov. Rada v roku 2013 zaznamenala problémy slovenskej verejnej správy a odporučila, aby ich orgány riešili. Slovensko dostalo odporučenie, aby posilnilo nezávislosť verejného sektora, zlepšilo riadenie ľudských zdrojov a posilnilo analytické kapacity. Pokrok v týchto oblastiach bol podľa EK doposiaľ iba obmedzený. V rámci prebiehajúcich reforiem štátnej správy boli rôzne úrady štátnej správy na miestnej úrovni začlenené do zjednotených úradov a boli zriadené pilotné klientské centrá pre občanov. Riadenie ľudských zdrojov však podľa odporúčania Rady nezaznamenalo žiadnu významnú zmenu k lepšiemu. I napriek tomu, že uvedené je primárne zamerané na zmeny zákona o štátnej službe s cieľom posilniť nezávislosť verejného sektora čiastkovo je možné odporúčania plniť aj týmto návrhom zákona. Jednou z rozhodujúcich zmien v návrhu je zmena v postavení riaditeľa úradu z politickej funkcie na funkciu vedúceho zamestnanca v štátnej službe.
Cieľom navrhovanej úpravy je zmodernizovať výkon štátnej správy tak, aby bola vykonávaná a organizovaná flexibilne, diferencovane podľa potrieb obyvateľov a regiónov, v ktorých žijú, a aby boli zabezpečené rovnaké podmienky pre všetkých občanov pri výkone štátnej správy v predmetnej oblasti. Zároveň sa zabezpečí lepšia koordinácia štátnej správy na úseku sociálnych vecí a služieb zamestnanosti, pričom vo vzťahu k občanovi dôjde ...
Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.
Nemáte predplatený prístup?
Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:
Viac ako 9 000 aktuálnych dokumentov
Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi
Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň
Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi
Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...
Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu
Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)
Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI
Súvisiace príklady z praxe
Súvisiace právne predpisy ZZ SR
- 310/2014 Z. z. Novela zákona o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti