Firmy nad 20 zamestnancov musia od 1. júla 2016 posielať evidenčné listy dôchodkového poistenia elektronicky

Od 1. júla 2016 sú zamestnávatelia s počtom zamestnancov nad 20 povinní zasielať evidenčné listy dôchodkového poistenia elektronicky.

Dátum publikácie:29. 6. 2016
Autor:Sociálna poisťovňa

Image20227

Sociálna poisťovňa upozorňuje zamestnávateľov, ktorí majú viac ako 20 zamestnancov, že 30. júna 2016 sa končí prechodné obdobie, v ktorom mohli Sociálnej poisťovni zasielať evidenčné listy dôchodkového poistenia za svojich zamestnancov v papierovej forme.

Od 1. júla 2016 sú zamestnávatelia s počtom zamestnancov nad 20 povinní zasielať evidenčné listy dôchodkového poistenia elektronicky.

O uvedenej povinnosti už Sociálna poisťovňa informovala na svojej webovej stránke, ako aj v liste zaslanom zamestnávateľom.

Zamestnávatelia, ktorí majú 20 a menej zamestnancov, budú mať povinnosť elektronického zasielania evidenčných listov dôchodkového poistenia až od 1. januára 2017.

POZNÁMKA

Zmena výšky poistného od 1. 7. 2016 sa netýka SZČO s predĺženou lehotou na podanie daňového priznania

Sociálna poisťovňa upozorňuje samostatne zárobkovo činné osoby, ktoré majú predĺženú lehotu na podanie daňového priznania, že im sa v platení poistného od 1. 7. 2016 nemení nič. Poistné platia v rovnakej výške ako doteraz až do 30. septembra 2016. Vznik a zánik povinnosti platiť poistné, prípadne zmena vymeriavacieho základu sa v ich prípade bude posudzovať k 1. októbru 2016. Tejto skupine osôb nebude preto Sociálna poisťovňa oznámenia o vzniku, zániku a o zmene vymeriavacieho základu posielať v júli, ale až v októbri. Ak im vznikne povinnosť platiť poistné, prípadne sa im zmení vymeriavací základ, poistné po novom zaplatia až za október 2016 v termíne so splatnosťou do 8. novembra 2016.

Podrobnejšie informácie o elektronických evidenčných listoch dôchodkového poistenia a ich správnom vypĺňaní sú zamestnávateľom k dispozícii na webovej stránke Sociálnej poisťovne:

Najčastejšie otázky:

Ako požiadať o prístup k elektronickým službám Sociálnej poisťovne?

Odvádzateľ poistného (zamestnávateľ právnická osoba, resp. fyzická osoba) alebo ním splnomocnená osoba, požiada osobne v ktorejkoľvek pobočke Sociálnej poisťovne o:
  • podpísanie dohody o elektronickej komunikácii
  • pridelenie Grid karty
Splnomocnenie môže byť vystavené zvlášť na fyzickú osobu na podpísanie „Dohody o používaní elektronických služieb Sociálnej poisťovne pre odvádzateľov poistného“ a zvlášť na fyzickú osobu, ktorej bude pridelená „Grid karta“ a prístup na podávanie dokumentov za konkrétneho odvádzateľa poistného alebo to môže byť na oboje jedna osoba. Splnomocnenie je potrebné, aby obsahovalo:
  • podpísanie dohody o elektronickej komunikácii
  • presné označenie splnomocniteľa a splnomocnenca
  • určenie akými činnosťami splnomocniteľ splnomocnenca poveruje (napr. na výkon činností v mene odvádzateľa poistného v súvislosti s odosielaním elektronických dokumentov prostredníctvom elektronických služieb Sociálnej poisťovne; prípadne aj na podpísanie dohody o elektronickej komunikácii so Sociálnou poisťovňou; ,...)
  • dátum s podpisom splnomocniteľa, úradne osvedčeným notárom alebo matrikou.
Pri podpisovaní dohody a preberaní Grid karty je potrebné, aby sa fyzická osoba, ktorá koná so Sociálnou poisťovňou, preukázala platným preukazom totožnosti (občiansky preukaz alebo cestovný pas).

Ako postupovať pri zmene osoby, ktorá zasiela elektronické dokumenty?

V prípade zmeny splnomocnenej osoby, ktorá zasiela elektronické dokumenty, odvádzateľ poistného alebo ním splnomocnená osoba, požiada osobne v ktorejkoľvek pobočke Sociálnej poisťovne o:
  • odobratie prístupových práv jednej osoby,
  • pridelenie Grid karty alebo prístupových práv inej osobe.
Podotýkame, že Grid karta je osobné vlastníctvo fyzickej osoby, na ktorú je evidovaná, nie je vlastníctvom odvádzateľa poistného.

Ako nahlásiť problémy súvisiace s využívaním elektronických služieb Sociálnej poisťovne?

Problémy s využívaním elektronických služieb Sociálnej poisťovne nahlasujte prostredníctvom„Kontaktného formulára“, ktorý je umiestnený v pravom hornom rohu obrazovky. Uveďte podrobný popis problému s konkrétnymi údajmi a v prípade potreby pripojte word súbor s kópiou obrazovky hlásenia o chybe (kopírovať: Alt+PrintScrn; vložiť: Ctrl+V). Pri problémoch môžete tiež zavolať na tel. č.: 0906 171 737, 02/32471737 Ak odosielaný XML súbor vygenerovaný zo mzdovej agendy hlási chyby, prosím obráťte sa najprv na Vášho dodávateľa SW, zašlite mu Xml súbor a skopírovaný oznam o chybách. Ak Vám dodávateľ nevie poradiť, nahláste problém prostredníctvom Kontaktného formulára a pripojte aj XML súbor.


Autor: Sociálna poisťovňa

Súvisiace odborné články

Súvisiace aktuality

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.