Ako napísať pracovný inzerát

Pri príprave pracovného inzerátu je potrebné zamyslieť sa nad formou, štýlom, dĺžkou inzerátu, treba dbať na gramtickú správnosť. Veľmi dôležitá je pravdivosť a korektnosť informácií o danej pozícii.

Dátum publikácie:25. 11. 2020
Autor:JUDr. Klára Kučerková
Oblasti práva: Pracovné právo / Pracovné právo a personalistika / Personalistika; Úrady práce; Zamestnanosť
Právny stav od:1. 1. 2020

Na prvý pohľad sa môže zdať, že napísanie pracovného inzerátu nie je vôbec náročné. Pre niektoré firmy to však môže znamenať úplnú pohromu. Čo spôsobuje, že zamestnávatelia nevedia nájsť vhodného kandidáta napriek množstvu doručených životopisov? Jedným z dôvodov môže byť aj nesprávne formulovaný pracovný inzerát, ktorý síce osloví masy záujemcov, nie však tých správnych ľudí. Z dôvodu nesprávne alebo nevhodne formulovaného pracovného inzerátu môžu zamestnávatelia stratiť veľa času a energie pri hľadaní vhodného zamestnanca. Zamestnávatelia by preto mali príprave pracovného inzerátu venovať náležitú pozornosť. Mnohokrát je práve pracovná ponuka prvým a zároveň jediným kontaktom uchádzača o zamestnanie so zamestnávateľom.

Nad čím sa treba zamyslieť pri vytváraní pracovného inzerátu

V úvode zostavovania pracovného inzerátu, najmä ak ho zamestnávateľ zverejňuje po prvýkrát, je vhodné pomôcť si vytvorením štruktúry so základnými údajmi, ktoré by mal zamestnávateľ v inzeráte uviesť. K týmto základným údajom sa potom priradí obsah a podľa charakteru pozície a profilu inzerujúcej spoločnosti aj ďalšie údaje.

Pri príprave pracovného inzerátu je vhodné zamyslieť sa aj nad formou, akou sa bude inzerát zverejňovať, napríklad či sa bude text písať vo forme odrážok, alebo vo forme súvislého textu.

S formou inzerátu úzko súvisí štýl inzerátu, ktorý môže taktiež zohrať dôležitú úlohu pri oslovovaní potenciálnych zamestnancov. Štýl inzerátu by mal zodpovedať charakteristike pracovnej pozície a profilu zamestnávateľa.

Ak je zamestnávateľom napríklad advokátska kancelária, banka alebo úrad, väčšiu šancu osloviť záujemcov bude mať inzerát pôsobiaci seriózne. Ak je zamestnávateľom napríklad kníhkupectvo, môže byť inzerát napísaný aj menej formálnym spôsobom, aby zaujalo tých správnych ľudí. Všetko závisí od rozhodnutia zamestnávateľa.

Treba si však uvedomiť, že ani príliš seriózny ani príliš neformálny inzerát nemusí naplniť očakávané predstavy zamestnávateľa o kandidátoch reagujúcich na ...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 9 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu

 

Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.


Autor: JUDr. Klára Kučerková

Súvisiace odborné články

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.