Firemná kultúra a firemné hodnoty I.

Firemná kultúra je súborom základných hodnôt, noriem a pravidiel, ktoré vo firme vládnu. Týka sa všetkých zamestnancov aj vrcholového manažmentu, ktorý by mal byť istým vzorom pre ostatných pracovníkov. 

Dátum publikácie:22. 11. 2020
Autor:Ľudmila Lipovská Lišková
Oblasti práva: Pracovné právo / Pracovné právo a personalistika / Osobitné pracovné podmienky; Personalistika; Riešenie pracovno - právnych sporov; Zamestnanosť
Právny stav od:1. 1. 2020

V príspevku sa dočítate všetky dôležité informácie o firemnej kultúre, o jej histórii, o tom, ako sa tvorí, ako sa prejavuje zdravá firemná kultúra a kedy je nevyh­nutné zmeniť ju.

Každé spoločenstvo ľudí, či už ide o štát alebo rodinu, má svoju kultúru. Rovnako je to aj vo firme. Kultúru (z lat. cultura odvodené od colere, čo znamená „pestovať“) je možné definovať ako súbor zvykov, vzťahov, inštitúcií, umenia a iných čŕt, ktoré charakterizujú spoločnosť alebo sociálnu skupinu. Kultúra je časťou sociálnych vzťahov spoločnosti. Úspešná firma potrebuje okrem vízie, stratégie a dobrého produktu predovšetkým kvalitné pracovné tímy. Tie musia byť zlo­žené zo schopných a motivovaných ľudí a vedené talentovanými lídrami. Firemná kultúra je súborom základných hodnôt, noriem a pravidiel, ktoré vo firme vládnu. Týka sa všetkých zamestnancov aj vrcholového manažmentu, ktorý by mal byť istým vzorom pre ostatných pracovníkov. Pre firemnú kultúru sa udomácnil aj názov „corporate culture“.

Z histórie firemnej kultúry

Záujem o firemnú kultúru sa začal výrazne prejavovať v USA a západných štátoch Európy ešte v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Každá firma má vlastnú unikátnu kultúru a špecifické hodnoty, napriek tomu sa však väčšina firiem vedome nesnažila takúto kultúru vytvárať ani si uvedomovať jej dôležitosť. V osemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia sa chápala takmer výlučne ako vnútrofiremný jav, ktorý odzrkadľoval prostredie vo vnútri firmy, správanie, konanie a vyjadrovanie zamestnancov, ako aj reakcie firmy na určité interné okolnosti.

V deväťdesiatych rokoch začína narastať význam firemnej kultúry a stáva sa jedným zo strategických nástrojov ...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 9 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu

 

Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.


Autor: Ľudmila Lipovská Lišková

Súvisiace vzory

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.