Ľudské pracovné sily predstavujú najdôležitejší kapitál každej firmy/spoločnosti. Prosperita firmy teda bezprostredne závisí od potenciálu kvalitných a vysoko výkonných pracovníkov, tzn. kreatívnych zamestnancov, ktorí ju obohatia o nové myslenie, nové výrobky alebo služby, výnimočné nápady, čím zabezpečia jej prosperitu. Aby firma vedela takých zamestnancov získať, musí im poskytnúť správnu motiváciu.
Nielen v časoch krízy je nevyhnutné zameriavať sa na čo najefektívnejšie spôsoby motivácie svojich zamestnancov s cieľom tieto motivátory čo najefektívnejšie aplikovať v praxi.
Pôvod pojmu motivácia treba hľadať v latinskom slove „movare“, čo znamená pohybovať/hýbať sa. Označuje všetko, čo spôsobuje nejakú aktivitu alebo určité správanie sa človeka a zároveň skúma, čo túto aktivitu vyvolalo, prípadne, prečo došlo k jej zmene. V odbornej literatúre nájdeme viacero definícií motivácie, podľa nich je motivácia orientovaná cieľovo a iniciovaná pocitom nedostatku, vnútorným rozporom, ktorý sa človek snaží svojím správaním odstrániť a dostať sa do stavu rovnováhy. Motiváciu predstavuje súbor pohnútok vyvolávajúcich aktivitu organizmu, ktoré následne určujú jej zameranie. Za základné zdroje ...
Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.
Nemáte predplatený prístup?
Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:
Viac ako 9 000 aktuálnych dokumentov
Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi
Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň
Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi
Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...
Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu
Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)
Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI
Súvisiace právne predpisy ZZ SR