Motivačné systémy zamestnancov I. časť
Motivačné systémy zamestnancov II. časť
Motivačné systémy zamestnancov III. časť
Motivácia patrí k najzložitejším personálnym procesom, aj pre skúsených riadiacich pracovníkov môže byť nastavenie optimálnej motivácie svojich pracovníkov náročnou výzvou, či už v krátkodobom alebo dlhodobom horizonte. Jednoznačne to súvisí hlavne s komplexnosťou motivácie a tiež s tým, že neexistuje univerzálny návod na to, čo motivuje zamestnancov k práci. V súčasnosti je motivácia zamestnancov a posilňovanie ich psychiky oveľa náročnejšie a pre zamestnávateľov predstavuje skutočnú výzvu.
V oblasti všeobecnej motivácie aj pracovnej motivácie existuje veľa motivačných teórií, ktoré sa snažia vysvetliť podstatu ľudského správania. Tieto teórie vychádzajú z faktu, že existuje viacero motivátorov, ktoré ovplyvňujú správanie sa pracovníkov a rovnako aj ich pracovný výkon.
DÔLEŽITÉ
Aby spoločnosť mohla dlhodobo prosperovať, jej manažéri nikdy nesmú nepodceňovať najmä pravidelné a včasné informovanie svojich zamestnancov o cieľoch, úlohách, ako aj problémoch spoločnosti. So zamestnancami je potrebné komunikovať, počúvať ich názory a rešpektovať ich samostatnosť.
Manažéri by mali ku každému zamestnancovi pristupovať ako k profesionálovi a v rámci motivácie dbať na to, aby všetky pridelené úlohy boli aj dotiahnuté do konca. Vždy, keď to daná situácia umožní, treba zamestnanca oceniť aj pochváliť. Manažérom sa odporúča u zamestnancov podporovať ich profesionálny rast, nepretržite sledovať pracovné podmienky na pracovisku, zlepšovať úroveň pracovného prostredia. Nemenej dôležité je konflikty na pracovisku nezakrývať, nepodceňovať ich, ani ich nezveličovať, ale ich čo najskôr a najmä spravodlivo riešiť.
Či už ekonomická odmena, vnútorná spokojnosť alebo túžba po sociálnom prepojení motivujú ľudí vykonávať zmysluplnú prácu, ktorá im či už priamo, alebo nepriamo napomáha uspokojovať ich potreby – a práve tie sú jedným z dôležitých zdrojov motivácie. Intenzita pracovnej motivácie, pracovná spokojnosť a výkon sú výsledkom zastúpenia týchto potrieb v pracovnej činnosti.
O príčinách demotivácie
Podceňovanie spätnej väzby, prípadne jej úplná absencia u pracovníkov vytvárajú dojem, že vedeniu na práci svojich pracovníkov príliš nezáleží. Zamestnanec sa cíti nedocenený hlavne v prípadoch, keď tvrdo pracuje na ťažkých úlohách alebo projektoch a jeho práca ostane bez povšimnutia. Po takejto negatívnej skúsenosti je pravdepodobné, že zamestnanec už nebude v budúcnsti vidieť zmysel vynakladať prílišnú snahu na plnenie ďalších úloh, tzn. že jeho úsilie bude skôr minimálne. ...
Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.
Nemáte predplatený prístup?
Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:
Viac ako 9 000 aktuálnych dokumentov
Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi
Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň
Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi
Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...
Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu
Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)
Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI
Súvisiace právne predpisy ZZ SR