Pracovný pohovor – 1. časť

Ke sa dajú násť vhodní budúci zamestnanci, informácie, kotré by mal zamestnávateľ počas pracovného pohovoru získať, aké otázky nie sú vhodné či akým spôsobom je možné pohovor viesť. 

Dátum publikácie:26. 8. 2020
Autor:Ľudmila Lipovská Lišková
Oblasti práva: Pracovné právo / Pracovné právo a personalistika / Personalistika; Zamestnanosť
Právny stav od:1. 1. 2020

Ktoré zásadné informácie by mal personalista/budúci zamestnávateľ počas pracovného pohovoru získať, aby sa správne rozhodol, ktorý z uchádzačov o zamestnanie je ten najvhodnejší? Otázky akého typu sú na pohovore „tabu“ a ktoré sú tie tuctové a kandidáti na ne odpovedajú naučenými frázami? V príspevku vám spolu s praktickými príkladmi poskytneme veľa užitočných rád, ako sa na pracovnom pohovore o uchádzačoch dozvedieť všetko podstatné. (Pokračovanie tohto článku bude uverejnené v nasledujúcom čísle časopisu.)

Pracovný pohovor sa v praxi označuje napríklad aj ako výberový pohovor/rozhovor, výberové interview, ale tiež ako pohovor/rozhovor/interview s uchádzačom o zamestnanie, prípadne pohovor/rozhovor/interview do zamestnania.

Pracovný pohovor prebieha medzi personalistom alebo zástupcom spoločnosti na jednej strane a uchádzačom o zamestnanie na druhej strane. Čoraz viac sa u nás pre personalistu udomácňuje aj označenie „rekruiter“ (pochádza z anglického slova recruiter, tzn. náborový pracovník).

POZNÁMKA

Pracovným pohovorom personalista hodnotí kandidátov najmä z hľadiska ich možného prínosu pre spoločnosť.

Pandémia koronavírusu spôsobila výrazné zmeny aj na trhu práce. Nábor nových zamestnancov sa ani napriek pandémii nezastavil. Dnes je však už zrejmé, že slovenské firmy budú v tomto roku viac zamestnancov prepúšťať ako prijímať, čo na trh práce prinesie nové výzvy ako pre personalistov, tak aj pre uchádzačov o prácu. Po niekoľkých rokoch „boja“ firiem o kvalitných zamestnancov sa tak situácia mení o stoosemdesiat stupňov, kedy si firmy budú môcť vyberať z množstva záujemcov.

Sociálne siete

Vyhľadávanie potenciálnych zamestnancov predovšetkým pri obsadzovaní ma­nažérskych alebo expertných profesií prostredníctvom sociálnych sietí je pre personalistov v súčasnosti už samozrejmosťou. Na priame vyhľadávanie kandidátov sa využíva najmä sociálna sieť LinkedIn, Facebook sa častejšie využíva pri online náborových kampaniach či kampaniach zameraných na povedomie o značke zamestnávateľa. K nepopierateľným výhodám komunikácie ...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 9 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu

 

Cena (ročný prístup): 499,38 € s DPH (406 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.


Autor: Ľudmila Lipovská Lišková

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.