Týždenný odpočinok
Firma sa zaoberá prenájmom automatov do veľkých firiem, následne tieto automaty dopĺňa občerstvením alebo kávou. Povaha práce si vyžaduje aj dopĺňanie počas víkendov, pretože sú oblasti, kde je vysoká spotreba kávy, napr. cez víkend. Prevádzky majú rozvrhnutý pracovný čas na 5 dní v týždni pravidelne po 8 hodín (rovnomerne). Zamestnanec by mal mať podľa zákona dva dni nepretržitého oddychu, ale niekedy to nie je možné, pretože firma nemá kapacity zamestnať samostatne zamestnancov na víkend. Práca cez víkend na jedného zamestnanca pripadne tak raz za 3 týždne. Zamestnanci sú aj radi, lebo si môžu privyrobiť, majú za to samostatné odmeny. Ako sa stavia inšpektorát práce k práci cez víkend v prípade, že zamestnanci nemajú zachované dva dni nepretržitého odpočinku? U akého percenta ľudí sa to môže stávať? Môže to zamestnávateľ vyriešiť príplatkami za výkon práce v sobotu, nedeľu? Pomôže spísanie tlačiva/žiadosti zamestnanca, že si chce privyrobiť a chodiť do práce aj cez víkend?
Aké môžu byť pokuty za nedodržanie? Čo v prípade pracovného úrazu?
Ako riešiť uvedenú situáciu, ak sa povaha práce nezmení a firma má zákazníkov?